fbpx

Dijital pazarlamada renkler nasıl kullanılır

object(stdClass)#6656 (1) { ["error"]=> object(stdClass)#6647 (5) { ["message"]=> string(38) "(#4) Application request limit reached" ["type"]=> string(14) "OAuthException" ["is_transient"]=> bool(true) ["code"]=> int(4) ["fbtrace_id"]=> string(23) "Auyij_6E6AtqlYm8vf9pNd_" } }

admin

Dijital pazarlamada renkler nasıl kullanılır

Hiç merak ettiniz mi acaba dünyaca ünlü şirketlerin firma renkleri farklı olsaydı bu kadar ünlü olabilirlermiydi?  McDonald’s siyah veya Facebook logosunun kırmızı olduğunu hayal edin. Bunların önemsiz şeyler olduğunumu düşünüyorsunuz? Araştırmalar bunun tersini gösteriyor.

Tek sayfalık sitelerin  testini yapan kişiler, renklerin dönüşümde ne kadar büyük bir rol oynadığını biliyorlar. Çağrılar ile düğmelerin tasarımına kadar. Renkler duyguları ve bilinçaltı reaksiyonları uyandırıyorlar. Sonunda karar vermeyi bile etkilerler. 

Kissmetrics araştırmasına göre, renkli reklamlar siyah beyazdan %42 daha sık görüntüleniyor. Etkileyici bir rakam, pazarlama kampanyalarında renk psikolojisini görmezden gelmenin en iyi çözüm olmadığını gösteriyor. Renkli öğelerin doğru şekilde nasıl kullanılacağını bilmek, huninin farklı aşamalarında dönüşümleri büyük ölçüde artırabilirsiniz.

Beyaz ışık

Diğer tüm seçeneklerle iyi uyuşan çok yönlü bir renktir. Bu yüzden neredeyse her zaman tasarımda kullanılır. Çoğu zamanda arka plan olarak. 

İnsanların minimalizm ve saflık hissetmelerine neden olur. Bu nedenle, genellikle taze ve modern görünmek isteyen markaların reklam malzemelerinde bulunur. 

Beyaz arka plan önemli öğeleri vurgulamaya yardımcı olur.

Beyaz renk nasıl kullanılır

Çoğu zaman diğer renk seçenekleriyle birleştirilir. Kesinlikle çağrılarla düğmelerin tasarımı için uygun DEĞİLDİR. Böyle bir görüntü dikkat çekmez ve kullanıcılara önemsiz hissi verir. 

Satış sitelerinin tasarımı için çok uygundur. Tek sayfalık siteleri ağırlıklı olarak beyaz yaparsanız, Ziyaretçilerin dikkatinin gerekli ayrıntılara odaklandığından emin olabilirsiniz.

Siyah renk

En az beyaz renk kadar kullanılır. Bunun nedeni, siyah öğelerin herhangi bir gölgenin açık arka planında iyi görünmesidir. Bu nedenle, metin genellikle bu renkte yazılır.

Satış sitelerine elit bir ürün verir. Ambalaj, ürünün pahalı olduğunu açıkça ortaya koyuyor. Bu, büyük küresel markalar tarafından kabul edildi. 

Siyah bir arka plan kullanırken, ön plandaki her detayın kontrastlı olması önemlidir. Doğru şeylere odaklanmanın tek yolu budur. 

Siyah renk nasıl kullanılır

Siyah CTA düğmelerinin etkinliği hakkında veri yoktur, çünkü çok nadiren kullanılırlar. Tek sayfalık sitelerde siyah baskınsa iyi sonuçlar verir. Ancak yardımcı renklerin doğru seçilmesi önemlidir.

Bu kaynaklar çok şık görünüyor: 

Kırmızı renk

İnsanlar üzerinde güçlü bir psikolojik etkiye sahiptir, bu nedenle tanıtım ve reklamcılıkta yaygın olarak kullanılmaktadır. Her zaman ziyaretçilerin dikkatini çeker ve baskın gelir. Kırmızı, aynı anda agresif ve hatta kötülüğün yanı sıra romantik ve sevgi dolu duyguları uyandırmak için de kullanılabilir. Bu tetikleyiciler onu dikkat çekmek için güçlü bir araç yapar. Aynı zamanda, belirli bir elementin önemini vurgulayabilir. Örnek – kırmızı halı 

Bilim adamları, bu rengin insanları fiziksel olarak bile etkileyebileceğini belirlediler. Örneğin, dolaşım sistemini, solunum hızını veya metabolizmayı etkiler. Duygular açlığa benzer. Bu yüzden gıda ile ilgili birçok şirket sıklıkla kullanıyor. 

Kırmızı renk nasıl kullanılır 

Bu, ziyaretçilerin dikkatini bazı unsurlara çekmek için iyi bir yoldur, ancak baskın özellikler göz önüne alındığında dikkatlice uygulamanız gerekir. Küçük detaylar olmalı – düğmeler, işaretçiler, küçük afişler vb.

Kırmızı genellikle promosyon ve indirim teklifleri için kullanılır. İndirimlerin olduğu mağazalardan geçerken işaretlere dikkat edin. Büyük olasılıkla buna benzer bir şey göreceksiniz:

Mavi renk

İnternette en yaygın olanıdır. Çoğu sitede mavi vardır, çünkü güven ve sakinliği çağrıitırıyor. 

Çok yönlülüğünü vurgulamaya değer. Açık ve koyu gölgeler farklı algılanabilir. Genellikle gökyüzü ile ilişkili olduğundan, tazelik hissine neden olabilir.

Mavi renk nasıl kullanılır

Finansal kuruluşlar için idealdir. Kurumsal renkler arasında mavi varsa kitle onlara daha sadıktır. 

Ayrıca ürünleri “dokunulmayan” markalar tarafından da kullanılır. Bunlar bilgi ürünleri, yazılım, danışmanlık hizmetleri ve benzerleridir. 

Renk güven ile ilişkili olduğundan, genellikle sağlık ürünlerinin tasarımında kullanılır. Colgate, Sensodyne, Crest, vb. Logolarını hatırlayın:

Mavi’nin birçok olumlu özelliği vardır, ancak kullanılmasının tavsiye edilmediği endüstriler vardır. Örneğin, gıda ile ilişkili şirketlerde. Basit bir açıklama var: doğal ürünlerde çok nadiren renk bulunur. Bu nedenle, bilinçaltında tüketiciler arasında en iyi ilişkilere neden olmaz.

Gıda endüstrisine bağlı değilseniz ve kitlenizin güvenini kazanmak istiyorsanız, web sitelerinizde ve reklam malzemelerinizde mavi ve beyazı kombine edin.

Sarı renk 

Belirli tonlara bağlı olarak ilgi ve farklı duygulara neden olur. Parlak sarı tonlar olumlu bir his yaratırlar. Sebebi yaz, güneş ve ısı ile ilişkidir.

Ancak aynı zamanda açık tonlar uyarıcıda olabilirler. Bazı yol işaretlerini hatırlayın.

Koyu seçenekler zenginlik ve sağlamlık hissi yaratır. Bu altın rengi de içerebilir. 

Sarı nasıl kullanılır

Pozitif parlak sarı tonları, enerji ve oyun oynatmak isteyen markalar tarafından kullanılır. Buna iyi bir örnek olarak Snapchat: 

Sarı renk logoları hemen hemen göze batar ve doğal olarak unutulmalaru zordur. Warning özelliği, sitelerdeki dipnotları ve bildirimleri doğru bir şekilde vurgulamaya yardımcı olur. 

turuncu renk

Markalama ve pazarlama malzemelerinde en sık göz ardı edilen ilginç bir seçenek. Kırmızı gibi, turuncu bir kişinin fiziksel hislerini değiştirebilir. Ancak etkisi o kadar güçlü değil. Hem eğlenceli hem de heyecan verici olabiliyor, bu da kararları daha hızlı vermesini sağlar.

Malzemelere canlılık ve enerji katar. Ancak, örneğin sitedeki renk miktarıyla çok ileri giderek, istemsiz olarak ucuz hale getirme riskiyle karşı karşıya kalırsınız. Hedef kitleniz yüksek gelirli kişilerse, bu seçeneği tamamen göz ardı edin.

Turuncu renk nasıl kullanılır

“Satın al” veya “Sepete Ekle” düğmeleri için en iyi rengin yeşil olduğuna inanılmaktadır. Ancak dünyanın en büyük çevrimiçi ticaret platformu Amazon turuncu kullanıyor. Pratikte, çağrı düğmelerini analiz etmek söz konusu olduğunda, turuncu yeşilden çok daha iyi sonuçlar gösterir. Belki de bu model tam olarak Amazonu kışkırtı. 

Düğmelere ek olarak, sitelerin kendisinde de turuncu kullanılır. Kaynaklar yaratıcı bir markayı tanıtıyorsa, bu işe yarar.

Yeşil renk

Doğa ve ekolojinin açık bir rengidir. İnsanlar üzerinde sakinleştirici etki, belirli bir dengeye neden olur. Özellikle açık tonlar kullanılıyorsa – nane, turkuaz, kireç.

Ayrıca büyüme ve gelişme ile de ilişkilidir.

Yeşil renk nasıl kullanılır

Genellikle düğmeler tasarlamak için kullanılır. Yüksek portakal oranlarına rağmen, bazı örneklerde yeşil, verimliliğin önüne geçtiyor. 

Saflığınızı ve estetiğinizi vurgulama ve marka bilinci oluşturmada kullanın.

Mor renk

Lüks ve zarafet satan şirketler için mükemmel bir seçim. Mor rengi, asaleti vurguluyor.

Portakalın tam tersi. Gizlilik ve romantizm duygusu oluşturur. Birinci sınıf çekiciliği. 

Bu özellikler, rengi markalama için mükemmel bir şekilde uygun hale getirir, ancak dürtü satın alımları ve dönüşümü artırmak için etkisizdir.

Mor renk nasıl kullanılır

Testler, bu seçeneğin CTA öğeleri için çok az uygun olmadığını  göstermektedir. Bu rengin düğmeleri ve şekilleri dönüşümü daha da kötüleştirir.

Gıda ile doğrudan bir ilişkisi yoktur, ancak bu sektörden bazı markalar mor ve menekşeyi başarıyla kullanmaktadır. Milka çikolatasını hatırlayın.  Bu arada, burada bir lüks duygusuna da vurgu yapılır.

Beğendiniz mi? Arkadaşlarınızla paylaşın:

Makaleyi puanla:

YORUMLAR

Facebook yardımıyla cevapla:

Нажмите «Нравится», чтобы читать
GeniusMarketing.me в Facebook

Araç çubuğuna atla