fbpx

Sitenizden satışları artıracak 20 güven noktası

object(stdClass)#6720 (1) { ["error"]=> object(stdClass)#6679 (5) { ["message"]=> string(38) "(#4) Application request limit reached" ["type"]=> string(14) "OAuthException" ["is_transient"]=> bool(true) ["code"]=> int(4) ["fbtrace_id"]=> string(23) "AFxqPKs81Fxmsq6Oia1MSVB" } }

admin

Sitenizden satışları artıracak 20 güven noktası

Sosyal kanıtların siteye olan güveni arttırdığını biliyoruz. kullanıcı onlarla ile kendini güvende hisseder; o ilk değil, kimse onu kandırmaz. Yorumlar birilerinin daha önce malı denediğini ve onayladığını gösterir.

Evet, güveni tetikleyen faktörler farklı olabiliyor; yorumlar, vakalar, uzmanların görüşleri, müşteri şirket logoları, mağazadan müşterilerin fotoğrafları, ürünlerin geldiği yer, videolar…

Seçenekler gerçekten çok.

Biz potansiyel müşterimize güven verebilecek ve satışı bizden yapabilecek minimum 20 tane özellik saydık. 

Ürün işi, hizmetler ve bilgi-ürünleri için uygun 20 tane umut veren özellikleri tutun, ve kişilik olarak size uygun olanı seçin.

Güven noktaları nelerdir?

Basit bir durumu düşünün; Trafiği oluşturdunuz ve ilk potansiyel müşteriler siteye girmeye başladı. 

Size göre onların ilgisini çeken nedir?

Özetlemek gerekirse, iki soruya cevap almak istiyor:

  1. Ona yardımcı olabilirmisiniz?
  2. Bu problemi çözmek için yeterince iyi misiniz?  

Kullanıcı birinci sorunun cevabını birkaç saniye içinde hemen alıyor; birin ekran, aşağı kaydırma, ana blokların gösterimi…

Ne zaman başlıklardan genel izlenimi ve sitenin genel yapısı ve kullanılabilirliğini elde ettiğinde işte o zaman sizi mikroskop altında incelemeye başlar.

Burada izleyicilere güvenilir olduğunuzu göstermeniz gerekir.

Güven noktaları – bunlar ürünün diğer tüketiciler arasında tanıdık olduğunu gösteren gerçeklerdir. Ve güvenirliği, kaliteyi, yenilikçiliği, münhasırlığı, uzmanlığı vb. gösterirler.

Her şirket için farklı farklı güven noktaları vardır. Herşey markanın ve hedef kitlesinin [değerler, ihtiyaçlar ve beklentiler] konumlandırılmasına bağlıdır.

Güven tetikleyicilerin size uyduğu nasıl anlaşılır?

Bloklar anlamına, tasarım türüne ve bilgi zenginliklerine göre farklılık gösterirler. Size tam olarak neyin uyduğunu anlamak için bu 7 soruyu cevaplayınız;

  1. Sitenin temel görevi ne?
  2. Onun sayesinde hangi problemleri çözebilirsiniz?
  3. Ürünleri nasıl konumlandırıyorsunuz?
  4. Hedef kitleniz kim; ihtiyaçları, sıkıntıları ve istekleri nelerdir?
  5. Ürününüzün rakiplerle karşılaştırıldığında ana farkı [USP] nedir?
  6. Bir ürünü veya hizmeti seçerken müşteri hangi faktörlere bakar?
  7. Müşteriniz ne hakkında endişeleniyor? ürünler ile ilgili hangi şüphe ve itirazları var?

Yanıtları çözüme dönüştürelim

Yukarıdaki 7 soruya cevap verdiniz ve şimdi müşteri ve beklentileri hakkında ortak bir bilgi edindiniz.

Şimdi biz biliyoruz; 

  1. Hedef kitleden beklentilerimizi ve onu nereye çağırdığımızı.
  2. Müşterimiz kim olduğu, beklentileri, neyi istediği, ne hisssettiğini ve neyi aradığını.
  3. Ürün onun gözünde nasıl görünmeli ve imajı nasıl olmalı
  4. Hedef kitlenin düşün şeklini, müşterinin sitenize nasıl bakacağını.
  5. Rakiplerden farkımızı ve nesnel olarak neyde iyi olduğumuzu
  6. Bizi seçip seçmeyeceğini belirleyen nihai kararın neye bağlı olduğunu.
  7. Madde №1’de ki hedef eylemi gerçekleştirmek için hangi itirazların kaldırılması ve hedef kitlesi temsilcisinin neye ikna edilmesi gerektiğini.

Bundan sonra bu bilgiler ile ne yapacağız?

Sıradaki makul adım – müşterinin beklentilerini ve ihtiyaçlarını ürünün fırsatları ile eşleştirmek. bunu diyalog şeklinde yapmak kolaydır.

Mesela, İş (İ) ikna edilecek müşteri (M):

M: Ben ingilizce öğrenmeyi çok istiyorum ama grubumun çok zayıf olacağından ve hocanın dil bilgisini monoton bir ses ile anlatacağından korkuyorum. Muhtemelen kurs kendisi genel olacak, ancak profesyonel alanımda kullanacağım kelime dağarcığına ihtiyacım var. Kesinlikle resmi bir yaklaşımınız olacak mı, herkesin esnediği sıkıcı dersler mi, peki gruplarda herhangi bir kısıtlama olacak mı,  biraz sosyal… elbetteki  kalabalık olunca hoca herkese vakit ayıramayacak. Sonunda herşey beceriksizlikle sonuçlanacak ve ben iyi bir seviyeye gelmeden soğuyacam.

İ: Hiç paniğe gerek yok: Bizim seviye ve yaş kriterlerine göre oluşturduğumuz 5-7 kişilik gruplarımız var. Fotoğraflara bakınız. Muhtemelen ortak noktalarınız olacaktır. Hocalarımız Cambridge de okumayı başarmış N sertifikası almış genç uzmanlardır. Bu arada işte onlarda burdalar. Derslerimiz farklı formatlıdır, tüm temel becerileri geliştirmeyi amaçlayan; yazı dili, dinleme, sözlü uygulama. Aynı zamanda sık sık film kulüpleri oluşturuyoruz ve popüler filmleri, dizileri, youtube videolarını tartışıyoruz. Ayrıca belirli bir seviyeye ulaşmayı’da garantiliyoruz. ürünümüz bütün parametreleri karşılıyor.

M:  Bu iyi. Ama ben hala tam anlamıyla emin değilim. Düşünmem lazım.

İ: Sayfadan ayrılmayınız, bekleyiniz.

Bu ürün sizin gibi bir çok kişinin problemlerini çözüyor. Sizde istediğiniz şeyi elde edeceksiniz.

Şüphelerini tamamen giderdiğinizden emin olana kadar müşteriniz ile zihinsel olarak konuşmaya devam edin. Argümanlarınızı yazınız.  

Hazır Mı?

Şimdi argümanlarınızı hedef kitleye sunmak için en uygun güven tetikleyiciyi seçiniz.

Peki bu nasıl ayarlanabilir:

İşiniz için kullanabileceğiniz 20 güven tetikleyici nokta

Bakınız, bu argümanlardan hangisi siziz işinize, hizmetinize veya uzmanlığınız uygun. Birkaç seçenek seçebilir ve bunlar ile ana sayfanın yapısını boşaltabilirsiniz.

 #1. Ürünü kullanmış hazır nesneler veya şirketler

Eğer sizi etkileyen insanlar/şirketler bu ürünü kullanıyorsa o zaman siz otomatikman güvenirsiniz.

Beğendiğiniz ürünün(yada en azından aşina olduğunuz) – nesnenin durumu, tanıtılan ürünün kalitesi ile ilgilidir.     

Değer markaların itibarı sanki ürünün şirket sahibine yayın yapar.

Bazı ürünler bütünsel görsellerden estetik zevk verir(örneğin müşterinin iç dünyasına güzelde hitap eden bir mobilya)

#2. Gerçekleştirilmiş nesneler veya projeler 

Kullanıcı işinizde iyi olup olmadığınızı öğrenmek ister.

«Bu ajans bana güzel bir site yapmak için yeterli deneyime sahip mi?»  

«Bu geliştiricinin bitirmiş olduğu hangi evler var? Nesnelerin çalışmaya zamanında mı veriyor?» 

Bu sosyal kanıtlar karmaşık ve pahalı projeler için iyi kullanılır: Tasarım stüdyoları ürünleri, mimari bürolar, geliştiriciler işin sonucunu göstermesi gereken herhangi bir şirket.

Müşterilere bunu daha önce inanılmaz sayıda yaptığımız konusunda güven veriyoruz. İşte kalite, İşte seçenek, İşte hazır nesneler.

#3. Uzmanların çalışmasının müşterilerin duyguları ile birleşmesi

Bu yaklaşım, bu yaklaşım güzellik sektöründe iyi işliyor, burda ürünün kalitesi görsel bileşeni tarafından belirlenir. Örneğin güzellik salonları ve türevleri; kuaförler, makyaj stüdyoları ve berberler.

Kişinin prosedür’dan sonra nasıl görüneceği ve hangi duyguları yaşayacağını göstermek çok önemlidir. Eğer mümkün olursa bu duyguları yakalayın: fotoğraflayın veya sürecin videosunu çekin.

«Biz müşterilerimize ne kadar iyi ise o kadar iyiyiz».

Bir başka iyi örnekte – fitness ve kadın uzmanlık nişi. Bir bilgi ürünü söz konusu olduğunda da aynı şekilde bie videonun altında, bir yazının altında yada bir makalenin altındaki yorum alışverişini göstermeye değer. 

Yorumlara cevap verdiğinizi ve diyaloglara katıldığınızı gösteriniz.

Müşterilerinizin iletişim ve etkileşim göstermeye istekli olduklarını gösteriniz.

#4. Müşterilerin başarı hikayesi

Bu sizin uzmanlığınız. Gerçek bir müşterinin iyi bir sonucundan daha ikna edici bir şey yok.  

Size bir problem ile geldiler ve siz çözümü için yardımcı oldunuz. Başlangıç noktasını ve elde ettiğiniz  sonucu açıklayınız. Etkileşim sürecinin bir açıklaması iyi bir duygusal tetikleyici olabilir.

Fikir basit: size görevi verdiler ve sizde onu tamamladınız.

#5. mallarınızı satan Ünlü internet ağları ve online mağazalar

Eğer mallarınız popüler mağazalar tarafından satılıyorsa, yüksek kalitededir ve ona talep vardır.

Başka bir markanın güveni üzerinden kendi  ürünümüze güven inşa ediyoruz.

#6. Satış coğrafyası [hangi şehirlerde ve ülkelerde satılıyor].

Farklı şehirlerde ve ülkelerde ne kadar çok insan ürününüzü satın alırsa, müşterinin gözünde o değeri bir o kadar yüksek olur.  Daha cazip, daha çok arzulanır hale gelirsiniz.

Bu, yapay talep yöntemlerinden bir tanesidir.

#7. Markanın pazardaki geçmişi.

Eğer işiniz yıllardır var ise, o zaman o yaşayabilir. Aksi takdirde, kötü bir itibar onu pazardan uzaklaştırırdı.

Bu şirketin çok iyi fiyatları var, ama çok genç.  Büyük olasılıkla, deneyimleri ve uzmanlıkları yok.

Bu ürün iyi görünüyor ve maliyeti daha az, ancak bu üreticiyi tanımıyorum. O yepyeni ve kalitesi de çok iyi olmayabilir.

Bir marka ne kadar uzun süre piyasada olursa, tüketicinin gözünde o kadar güvenilir olur.

#8. Şirket kurucusu ve kilit çalışanlar

Şirketin kurucusu ürün, hizmet, iş süreçleri ve hedef kitle ile etkileşimin kalitesinden sorumludur.  Bu nedenle, yüzünü tüketiciye açtığında. Sanki diyor ki: “Ürünün / hizmetin kalitesinden eminim, saklayacak hiçbir şeyim yok”.

Aynısı ürünün önemli yönlerinden sorumlu kilit çalışanlar için de geçerlidir.

Çoğu zaman sadece fotoğrafları değil aynı zamanda onların ismi, görevler, ve kilit başarısını göstermek daha mantıklıdır.  Belki de bir video [örneğin, tirajlı]

#9. Kurucunun ve kilit çalışanların sosyal ağ bağlantıları.

Şirket kurucusunun aktif bir sosyal yaşamı varsa, hedef kitlesinin gözünde uzmanlığını kanıtlar. Onun önettiği sitelere bir bağlantı belirtmek korkmayınız.

Aynı durum çalışanlar için de geçerlidir.  Ekibin omurgası bir marka itibarı yaratıyor.  Örneğin, berber sahipleri genellikle Instagram berber haberlerini gösteririyor.  Orada, hedef kitle orada ustanın işini görebilir.  Uzmanlığın birikimli bir etkisi var – her ekip biriminin profesyonelliği genel iş seviyesini arttırır.

#10. Ürün Garantisi

Müşteri akrilik banyosunun sarıya dönmesinden ve 3,5 yıl sonra parçalanmaya başlamasından endişe ediyorsa – 10 yıllık bir garanti gösterin ve böylelikle itirazı ortadan kaldırın.

Garanti sakinleştiriyor: para kaybetmeyeceksiniz, malları iade edebilir veya değiştirebilirsiniz.

#11. Kalite Standartları.

Bir ürün tüketiciler arasında çok fazla şüphe uyandırdığında, gerçekten neden kaliteli olduğunu göstermek önemlidir..

Sorular ürününüze/hizmetinize özgü olmayabilir,ama ürünün piyasadaki özelliklerine özgü olabilir.  Tüm “sıkıntı noktalarını” çözmek  ve tüm önemli parametreler için somut tartışma vermek önemlidir.

Ürünün özelliklerini tanımlayın ve profesyonel bir değer değer verin, bir inceleme veya infografik yapın.

#12. Ürünün işleyişinde uzmanlık.

Eğer ürününüzü %100 biliyorsanız, uzman olarak adlandırılabilir. Ve güven kazanabilirsiniz.

Ürününüz uygun bakım ve onarım gerektiriyorsa, çalışması için bir rehber oluşturun  kitleye ne yapması gerektiğini ve neyden kaçınılması gerektiğini açıklayın.

Bir programın  yararlı ama açık olmayan işlevi olabilir.  Onları gözden geçirin!

Bu tüketiciyi onun zamanını ve rahatlılığı ile ilgilenmeyi gösterir. ve ilgide bir çeşit güven demektir.

#13.Takım ve nitelikler.

Müşterinin emin ellerde olduğunu, personelinizin yeterince nitelikli olduğunu gösterin. Örneğin, bir tıp merkezinde  uzmanların eğitim, deneyim ve sertifikalarını göstermesi önemlidir. Bu sadece bir güven meselesi değil, bu güvenliktir.

#14.Üreticiler ve ortaklar

Eğer ürün yaratma hizmetlerinin bir kısmı üreticiniz tarafından gerçekleştiriliyorsa, müşteriye onların ne kadar iyi olduklarına dair güven verin.  İşlerini zamanında, verimli ve etkili bir şekilde yaptıklarını gösterin. Başka bir seçenekte olabilir: örneğin, iş ortaklarınız zaten kendilerini pazarda kurmuşlardır.  Daha sonra onların itibarı şirketinize olan güven düzeyini artırmanıza yardımcı olacaktır.

#15.Yaklaşım sürecini oluşturmak.

Ürününüzle ilişkiniz, bunun hakkında nasıl konuştuğunuz, iş dünyasında nasıl etkileşim kurduğunuz ve tüm bunlar müşteriye karşı tutumunuzu büyük ölçüde belirler.

Hedef kitle bilmeden iş sürecine olan tavrınızı kendi üzerine üzerine alıyor.

kişi bir ürün yaratma yaklaşımını ve çalışma düzenini bildiğinde, daha sakin olur.  Her şey kontrol altında oluyor. 

Eğer ürün pahalı ve karmaşıksa bu tekniği kullanmak özellikle önemlidir.

#16. müşterinin “sıkıntısı ile” bağlantılı

Hedef kitlemizle doğrudan duygusal temas kuralım.

Sıkıntılarını, şüphelerini, korkularını ve arzularını zaten öğrendik. Tüketicinin ürünümüzle çözmek istediği yaşam durumlarını yeniden oluşturun.  Onu anladığınızı gösterin. Ya Sorunların çözümü ya da istek ve hayaller üzerinden hareket edebilirsiniz.

#17. Makbuz, üretim ve teslimat şartları.

Kişi ürününü canı istediğinde elde etmek ister. Kulağa bariz geliyor, ancak müşteri memnuniyeti teslimat süresine bağlıdır.

Satın alma işlemlerinde sonra ne olacağını, ürünün ne zaman teslim edileceğini, hangi gönderim yöntemlerinin ve ödeme yöntemlerinin olabileceğini vb.  gösterin.

müşterinin sorununu ne zaman çözebileceğinizi dürüstçe söylemek önemlidir: metin yazmak, bir web sitesi başlatmak, masa hazırlamak, telefon göndermek, araba onarmak, banyoyu onarmak, bir daireyi temizlemek, vb.

#18. Ödüller ve sertifikalar.

Malların veya hizmetlerin kalitesinin başka bir teyidi.  Ancak burada kullanıcıya sadece kendisi için gerçekten önemli olan ürünün kalitesini gösteren bilgileri vermek önemlidir.

Eğer biz 2012’de en iyi iç kapılar  ödülünü aldırsak, ama şimdi – 2019, en iyisi gerçekçi olmak. Bu adaylığı neden 7 yıldır tekrar  kazanmadınız?  Belki de ürün daha da demode oldu?

#19. Sıkça Sorulan Sorular

Müşterinin itirazlarıyla ne kadar dikkatli çalışırsanız çalışın, onu ne kadar bilgilendirmeye, ürün hakkında ne kadar kapsamlı bir sunum vermeye çalışsanız da, bazı sorular cevapsız kalacaktır. F.A.Q – sayfayı aşırı yüklemeden cevaplama yeteneği.

#20. Blog ve kitle iletişim araçalrı

Blog başka bir uzmanlık alanıdır, en açık ve dürüst alanlardan bir tanesidir. Burada kitleyi ilgilendiren, onunla ilgilenen, bariz faydalar ve değer veren konuları ele alabilirsiniz.

Örneğin, kıyafet satabilir ve farklı giyim, aksesuar öğelerinin stiline ve kombinasyonuna bir blog yazabilirsiniz.

makaleler sizin müşteri için kaliteli malı aradığınızı ve onun sorununu %100 çözeceğinizi göstermek zorunda

Bir kişi problemleri/görevleri nasıl çözdüğünüzü gördüğünde, sizinle etkileşim kurmak ister. Uzman olduğunuzu ve ona yardımcı olabileceğinizi hisseder.

Sonuç olarak, müşteri şirket ile iletişime geçmeden önce bile sadıktır. Size “sessiz” rakiplerden daha fazla güvenecektir.

Özetleyecek olursak:

Bir web sitesi veya landing oluşturmadan önce markayı, ürünü, rakipleri ve hedef kitleyi analiz ederiz.  Kullanıcı ile ihtiyaçları, sıkıntıları ve arzularını hakkında konuşmanın tek yolu budur, bu da gerçekten ihtiyaç duyduğu şeyi onun anladığı biçimde sunmak anlamına gelir.

Sitenizi tekrar inceleyin ve ardından şu soruları yanıtlayın:

  • Sitede sosyal kanıtlarınız var mı?
  • Hedef kitleniz sizi anlıyor mu?
  • Müşterilerin ana şüphelerine ve itirazlarına cevap verebiliyorlar mı?
  • Yeterince bireysellermi? onları rakiplere atfedebilirmiyim?   
  • Bloklar başka blogra benziyor mu?

İşletmenizle en uygun görünen gven noktalarını seçin. Hedef kitleyi ve rakipleri dikkatle okuyun, [yabancı sitelerde dahil] diğer sitelerdeki fikirlere göz attın.

Ama sadece işinizle kalmayın. Diğer işletmelerin müşterileriyle güven noktalarını nasıl kurduğunuda analiz edin.

Bu fikirleri kendi işletmenizede adapte edebilirsiniz.

Beğendiniz mi? Arkadaşlarınızla paylaşın:

Makaleyi puanla:

YORUMLAR

Facebook yardımıyla cevapla:

Нажмите «Нравится», чтобы читать
GeniusMarketing.me в Facebook

Araç çubuğuna atla